Popis lektire za klasične i sportske razrede

Popisi lektire (obvezne, izborne, za esej na državnoj maturi) za programe klasične i opće – sportske gimnazije

Podcrtani naslovi su poveznice na online izdanja knjiga  za neke naslove na stranici lektire.skole.hr potreban je AAI@EduHr identitet, za koji se, ako ste ga izgubili, možete obratiti u tajništvo škole.

 OBVEZNA LEKTIRA

1. RAZRED

  1.  VLADIMIR NAZOR – Izbor iz poezije (10 pjesama); Cvrčak, Bog u šumi, Maslina, Seh-duš dan, Galiotova pesan, Njezin san, Štap, Naš grad, Zvonimirova lađa, Hrvatski jezik
  2.  IVANA BRLIĆ-MAŽURANIĆ – Kako je Potjeh tražio istinu (bajka po izboru)
  3.  AUGUST ŠENOA – Prijan Lovro ; Prijan Lovro
  4.  NARODNA  Asanaginica
  5. VJENCESLAV NOVAK – Posljednji Stipančići ; Posljednji Stipančići
  6. ALDOUS HUXLEY – Vrli novi svijet
  7. JEROME DAVID SALINGER – Lovac u žitu
  8.  SOFOKLO – Antigona
  9.  FRANCESCO PETRARCA  Kanconijer  (izbor – deset pjesama)
  10.  Lektira – prema samostalnom izboru učenika  

 

2. RAZRED

  1. GEORGE ORWELL – Životinjska farma
  2. GIOVANNI BOCCACCIO – Dekameron (izbor)
  3. ANTUN GUSTAV MATOŠ – Camao, Cvijet s raskršća, Kip Domovine….  Camao, Cvijet s raskršćaKip Domovine
  4. EDGAR ALLAN POE – Crni mačak
  5. MARIN DRŽIĆ – Novela od Stanca
  6. MIGUEL DE CERVANTES SAAVEDRA  –  Bistri vitez Don Quijote od Manche (izbor)
  7. PEDRO CALDERON de la BARCA – Život je san 
  8. JEAN BAPTISTE POQUELIN – MOLIERE – Škrtac
  9. SILVIJE STRAHIMIR KRANJČEVIĆ – izbor iz poezije: Gospodskom Kastoru, Mojsije, Eli! Eli! Lama azavtani?!, Moj dom 
  10. JOHAN W. GOETHE – Patnje mladog Werthera 
  11. Lektira prema samostalnom izboru učenika

 

3. RAZRED

  1. WILLIAM SHAKESPEARE – Hamlet
  2. IVO BREŠAN – Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja
  3. IVAN GUNDULIĆ – Dubravka
  4. MARKO MARULIĆ – Judita (ulomci – izbor)
  5. lektira prema samostalnom odabiru učenika
  6. IVAN MAŽURANIĆ – Smrt Smail-age ČengijićaSmrt Smail-age Čengijića
  7. HONORE de BALZAC – Otac Goriot
  8. FJODOR MIHAJLOVIČ DOSTOJEVSKI – Zločin i kazna
  9. CHARLES BAUDELAIRE – izbor iz poezije Cvjetovi zla (10 pjesama: Čitatelju, Albatros, Spleen, Suglasja, Egzotični miris, Ljepota, Strvina, Radosni mrtvac, Simpatični užas i dr.)
  10. TIN UJEVIĆ – izbor iz poezije (10 pjesama: Oproštaj, Svakidašnja jadikovka, Kolajna: V, IX, XXI, Visoki jablani, Pobratimstvo lica u svemiru i dr.)

 

4. RAZRED

  1. ANTUN BRANKO ŠIMIĆ – Izbor iz poezije
  2. FRANZ KAFKA – Preobrazba
  3. LUIGI PIRANDELLO  Šest lica traži autora
  4. ALBERT CAMUS – Stranac
  5. EUGENE IONESCO  Stolice
  6. lektira prema samostalnom odabiru učenika
  7. MIROSLAV KRLEŽA – Gospoda Glembajevi 
  8. MIROSLAV KRLEŽA – Povratak Filipa Latinovitza 
  9. RANKO MARINKOVIĆ – Kiklop
  10. IVO ANDRIĆ – Prokleta avlija

LEKTIRA PO SAMOSTALNOM IZBORU

1. TESSA AFSHAR – Kruh anđeoski, Mjesto tišine, Polje milosti, Žetva rubina

 2. AURELIJE AUGUSTIN – Ispovijesti

3. JANE AUSTEN – Emma, Pod tuđim utjecajem, Ponos i predrasude

4. MILAN BEGOVIĆ   Bez trećega 

5. ROBERT HUGH BENSON – Gospodar svijeta

6. KAREN BLIXEN – Babettina gozba

7. BERTOLD BRECHT – Kavkaski krug kredom

8. JORGE BUCAY – Klasične priče da se bolje spoznaš

9. DANIJELA CRLJAN – Strah od kupine

10. VLADAN DESNICA – Proljeća Ivana Galeba

11. LUIS DE WOHL – Opsada neba, Nemirni plamen, Posljednji križar, Radosni prosjak, Tiho svjetlo (romansirane biografije)

12. ELENA FERANTE – Napuljske priče (Genijalna prijateljica, Priča o izgubljenoj djevojčici, Priča o novom prezimenu, Priča o onima koji bježe i onima            koji ostaju) 

13. KSAVER ŠANDOR GJALSKI – Pod starim krovovima

14. HENRIK IBSEN – Nora ili Lutkina kuća

15. ABBY JOHNSON – Neplanirano

16. VJEKOSLAV KALEB – Gost

17. DANIEL KEHLMANN – Mjerenje svijeta

18. KAREN KINGSBURY – Vrijeme za ples

19. MIHAIL JURJEVIČ LJERMONTOV – Junak našeg doba

20. MAURICE MAETERLINCK – Plava ptica

21. RANKO MARINKOVIĆ – Glorija

22. NEVENKA NEKIĆ – Jean ili miris smrti

23. ORHAN PAMUK – Čudno je u mojoj glavi, Muzej nevinosti 

24. MEŠA SELIMOVIĆ – Derviš i smrt

25. JOHN STRELECKY – Kafić na kraju svijeta

26. ANTUN ŠOLJAN – Kratki izlet

27. LAV NIKOLAJEVIČ TOLSTOJ – Ana Karenjina

28. IVAN SERGEJEVIČ TURGENJEV – Lovčevi zapisi

29. MARK TWAIN – Ivana Orleanska

30. MARIJA JURIĆ ZAGORKA – Kći Lotrščaka, izbor

31. MARKUS ZUSAK – Kradljivica knjiga

   Na državnoj maturi školske 2024./2025. godine piše se interpretacijski esej, koji kao podvrstu uključuje i usporedni esej. Ispituju se sljedeća književna djela:

1. Franz Kafka – Preobražaj
2. Silvije Strahimir Kranjčević – izbor iz poezije
3. Ranko Marinković – Kiklop
4. Antun Gustav Matoš – izbor iz novela (Cvijet sa raskršća, Camao, Kip domovine leta 188*)
5. Sofoklo – Antigona
6. August Šenoa – Prijan Lovro

U školskome eseju pristupnik iznosi svoje znanje i spoznaje o književnim djelima na temelju                                                                                                                                                                                    teorije književnosti i povijesti književnosti. Pokazuje cjelovito razumijevanje književnih djela s                                                                                                                                                                                    popisa obvezatnih tekstova.

U interpretacijskome eseju pristupnik iznosi svoje spoznaje o književnosti i pokazuje
razumijevanje književnih djela u cjelini tako da na polazno pitanje odgovara središnjom
tvrdnjom koju argumentira na temelju analize zadanoga ulomka i na temelju poznavanja
svih sastavnica djela u cjelini.

 Školski se esej boduje s 15 bodova. Postupkom ponderiranja taj se broj množi s 2 te je
moguće ostvariti ukupno 30 bodova. Esej treba imati najmanje 440 riječi. Vrednuje se s
obzirom na pet sastavnica koje proizlaze iz odgojno-obrazovnih ishoda za školski esej:
1. središnja tvrdnja
2. argumentacija
3. povezanost teksta
4. upotreba rječnika
5. pravopisna i gramatička točnost.
U svakoj je sastavnici moguće ostvariti najviše 3 boda. 

Esej se neće vrednovati:
• ako pristupnik nije odgovorio na zadane smjernice, tj. ako je zadatak neispunjen (da
bi se školski esej vrednovao, pristupnik mora ostvariti barem jedan bod u sastavnici
središnja tvrdnja)
• ako nema dovoljan broj riječi (dopušteno je odstupanje 10 % od donje granice zadanoga
broja riječi)
• ako je esej napisan potpuno nečitkim rukopisom
• ako je esej napisan velikim tiskanim slovima.

Skip to content